جدیدا یا به قول ایرانیان تعداد مهاجر جدید که تو ایران اومدن به ۱۴ میلیون رسیده اونم بیشتر تاجیک ها هستند

چون خبر سرشماری رو شنیدن سریع اومدن ایران که مدرک بیگیرند بیشترشون فرزندان خودشونه میفرسته تو متروی ها برای گدایی و کارهای دیگه در کل ابروی افغان رو بردن

برای مثل همین فتنه منطقه ۱۵ تهران زن هراتی افغانی با زن لر ایرانی دعوا میکنند و بعدش حرف به شوهرهاشون میرسه دعوا میشه مرده لر کشته میشه بعدش تا به امروز ۷ نفر از افغان ها کشتند که بیشترشون از قوم هزاره بودن چون چهره هاشون شناخته میشود لرها اومده قوم هزاره رو کشتند

هراتی ها و تاجیک های افغانستان هم دشمن هزاره استند

و خوشحال شدن یک بخاطر اینکه هزاره شیعه است

دوم اینکه هزاره تیپ فاطمیون رو داره اما هیچ شفاف سازی رو نمیکنند

یا اینکه دولت ایران باید با خلافکارا برخورد کنه هر چه خلافکار تاجیک تبار تو افغانستان بوده از ترس طالب فرار کردن اومدن ایران

پلیس ایران قط قوم هزاره رو می شناسه

و هزاره بی گناه کشته شدن از بی اطلاعی پلیس و اطلاعات ایرانه که جلو لرها اتابک هاشم اباد شهر ری رو نمیگیرند و ازاد گذاشتند